Empires in Arms

Kurzinfos

Name Empires in Arms
Genre Napoleonische Kriege
Epoche 1805-1815
Spielebene strategisch
Zeitmaßstab 1 Monat/Zug
Kartenmaßstab asymmetrische Felder
Einheitenmaßstab 1 Schiff/Corps bzw. Flotte
Anzahl Spieler 2-7
Spielzeit 4-800 Stunden
Counterzahl 1008
Kartengröße 2x 25”x35”
Regelseiten 48
Komplexität 9/10 (Avalon Hill Skala)
Jahr 1986
Hersteller Avalon Hill
Info-URL Christopher Tate
Info-URL Grognard

Inhalt

Das Spiel simuliert Diplomatie und Kriegsführung von 1805 bis 1815. Jeder der maximal sieben SpielerInnen verkörpert eine der damaligen Großmächte Spanien, Frankreich, Groß Britannien, Preußen, Österreich, Rußland und Türkei. Eine Spielphase entspricht einem Monat, alle drei Monate gibt es eine Wirtschaftsphase. Die Einheiten sind Corps bzw. Flotten.

Es sind auch kleinere Kampagnen und mehrere Szenarien enthalten, die weniger Spielzeit als oben angegeben brauchen.

Direkt von der Rückseite der Spielbox:

Empires in Arms is a game covering the major elements of diplomacy and warfare during the Napoleonic Wars of 1805-1815. You, as a player, are the absolute monarch of a major European power (Austria, France, Great Britain, Prussia, Russia, Spain or Turkey) and guide that nation through the maze of conflicting interests and ambitions that characterized Napoleonic Europe. Each major power has its own individual economic military and geographic advantages and disadvantages. Players negotiate alliances, dictate peace treaties, administer conquests and conduct warfaare on land and sea by maneuvering corps and fleets in the constant struggle for survival and prestige.

  • Numerous Scenarios: These vary in size and length from the four-Turn, two-player 1805 Scenario to the 132 Turn, seven-player Grand Campaign Game (1805-1815).
  • Great Military Leaders: Napoleon of France, Nelson of Great Britain, Blucher of Prussia, Prince Charles of Austria and many, many more.
  • Uncontrolled Major Powers: Rules that allow the realistic use of extra major powers in campaign games when less than seven players are available.
  • /Unique Combat System: Land combat takes into account the effects of leadership, grand-tactics and the numbers, morale and types of troops present. Sieges include stormings and sorties. Sea commanders try to hold the “wind-gauge.” Massed shore batteries protect harbors from blockading enemy fleets. * Economic System: Money and manpower availability from home provinces and conquests determine recruiting and national strength.//

Ich kenne die Regeln recht gut, meine Einarbeitungszeit wäre gering.

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